بهرهبرداري آزمايشي از سامانه جامع دريافت، رسيدگي و پاسخگويي به شکايات مردم در حوزه ICT آغاز شد.
به گزارش خبرنگار مهر، با استقرار اين سامانه، دريافت و پاسخگويي به شکايات حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات به صورت کاملاً الکترونيکي انجام ميشود و ضمن افزايش سرعت و دقت پاسخگويي به شکايات مردم، از سردرگمي آنان براي طرح شکايتهايشان در حوزه ICT جلوگيري ميشود.
اين سامانه با اجرايي شدن تفاهمنامه پايش و کنترل سرويسهاي ارتباطي و فناوري اطلاعات بين رگولاتوري و 7 دستگاه اجرايي به بهره برداري رسيده است.
با اجرايي شدن بخشي از مفاد اين تفاهمنامه که بين سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، سازمان حمايت از مصرفکنندگان و توليدکنندگان، پليس امنيت و اطلاعات عمومي ناجا، سازمان تعزيرات حکومتي، پليس آگاهي ناجا، سازمان نظام صنفي رايانهاي، شرکت ارتباطات زيرساخت و سازمان فناوري اطلاعات در خرداد سال 90 مبادله شده، ابتدا مصاديق شکايات حوزه ICT به صورت موضوعي استخراج شده و براساس آن وظايف هر يک از دستگاهها، از سوي سامانه به آنها ارجاع ميشود.
پس از راهاندازي کامل سامانه پاسخگويي به شکايات، در مرحله اول کاربران بايد با مراجعه به سايت اپراتوري که از آن خدمات دريافت ميکنند نسبت به طرح شکايت و دريافت کد 17 رقمي پيگيري اقدام کنند و در صورتي که اپراتور دربازه زماني تعيين شده و مطابق با قراردادهاي فيمابين، پاسخگويي لازم را انجام ندهد کاربران ميتوانند با مراجعه به اين سامانه و ورود کد پيگيري 17 رقمي، شکايت خود را به مرجع رسيدگي کننده اعلام کنند.